Det blir stadig viktigere å drive markedsføring via Internett, og dette er en kompetanse stadig flere selskaper har begynt å legge merke til. Noe av det som er bra med denne typen markedsføring, er at hvem som helst kan lære seg det helt gratis, gjennom å benytte seg av de mange ressursene som fins tilgjengelige på nett.

Siden det for øyeblikket fins svært få utdanningsinstitusjoner som tilbyr studieretninger som er spesifikke for denne typen kompetanse, er det mange selskaper som ser etter unge og lovende talenter på feltet. En av disse selskapene er Moneybanker, en nettbasert søkemotor som lar brukere søke seg fram til ulike tilbydere av lån, hvor det er mulig å sortere resultatene i forhold til bestemte søkekriterier og finne gode alternativer som lar folk organisere gjeld til ulike kredittkort i et og samme lån.

Moneybanker er et selskap som stadig er på jakt etter eksperter innenfor nettbasert markedsføring. Selskapet har faktisk uttalt at de ikke hadde vært det de er i dag med mindre de hadde satset stort på dette området. Derfor tilbyr de et eget markedsføringsstipend for å inspirere ungdom til å satse på å heve kompetansen sin når det kommer til nettbasert markedsføring. For å gi tilbake til markedet som har latt selskapet vokse, har de introdusert MONEYBANKER Marketing Scholarship, et stipend til en verdi av 1 000 amerikanske dollar.

Man trenger allikevel ikke å være amerikansk statsborger for å søke på stipendet. Gjennom å besøke MONEYBANKER.no kan studenter på både bachelor- og masternivå søke om å få dette stipendet. Det eneste du som student trenger å gjøre, er å skrive en artikkel på mellom 500 og 1000 ord om hvordan nettbasert markedsføring skiller seg fra tradisjonell markedsføring. Det beste bidraget plukkes ut av Moneybanker, og forfatteren av dette vil tildeles stipendet.

Det å lage engasjerende og interessant innhold er noen av de viktigste ingrediensene for å lykkes med nettbasert markedsføring. Studenter som viser at de er i stand til å produsere slikt innhold viser engasjement og evnen til å starte sin egen nettbaserte bedrift.

Søknadsprosessen er svært enkelt, og alt man trenger er å sende en e-post til scholarship@moneybanker.com med følgende informasjon og vedlegg:

  • Artikkel på 500 til 1000 ord om forskjellen mellom nettbasert og tradisjonell markedsføring.
  • Fullt navn på søkeren.
  • Telefonnummer vedkommende kan nås på.
  • Søkerens adresse.
  • Navn på universitetet eller utdanningsinstitusjonen søkeren studerer ved.
  • Fagretning, eventuelt hva søkeren spesialiserer eller fordyper seg i.
  • Bevis på at søkeren er opptatt ved eller allerede studerer ved institusjonen.

Stipendet for nettbasert markedsføring tildeles to ganger i året. Søknadsfristene er henholdsvis 15.november og 15.mars. Søkere som sender etter fristen vil automatisk vurderes sammen med søknadene for påfølgende tildeling av stipendet.

Skulle man være så heldig å få tildelt Moneybankers markedsføringsstipend, er dette en flott ting å skrive på CVen. Det internasjonale selskapet er nemlig svært anerkjent og opererer i land som Danmark, Norge, Finland, Frankrike og USA. Skulle man ikke nå helt fram den første gangen man søker, er det fullt mulig å søke stipendet igjen til neste frist.